dissabte, 23 de març del 2013

UNA NOVA ETAPA!!!!

Bones de nou companys!!

Després d'un temps una miqueta inactiu ja torno ha estar aquí amb tots vosaltres per explicar-vos les meves aventures i projectes de cara aquest nou any. Per començar a fer boca us mostraré les diferents sortides que he anat fent  amb diferents disciplines, que sempre m'agrada fer per no perdre del tot el contacte amb el que més ens agrada.... LA MUNTANYA!!

AL PEDRAFORCA DES DE GOSOL

Aquí us faig cinc cèntims de com va anar la cosa, ja feia temps que tenia ganes de fer aquesta ruta i la Judit a partir d'ara la Ju tampoc i havia estat. Aixi doncs el divendres vam fer camí cap a Gósol per fer nit a l' hotel  Franciscó" molt recomanable  ,  que es troba a l'entrada al poble, després de deixar les maletes vam decidir anar a provar la gastronomia de la zona en un petit però molt acollidor restaurant a la plaça del poble en el qual vam provar el plat típic del poble, els pèsols negres de Gósol!!!! és un plat deliciós que teniu de provar sens falta regat amb un bon vi,  això si del nostre estimat Priorat.
El dia següent ja havent esmorzat i amb un temps molt preocupant per la amenaça de pluja i boira vam escollir fer la ruta més ràpida.

DES DE GOSOL PEL SERRAT DE LA TOSA

Aquesta ruta és la més ràpida, el camí surt de la carretera principal entre l'hotel cal Franciscó i l'esglesia, hi ha un rètol que ens ho indica.Abandonem la carretera i seguim per una pista que ens portarà, entre prats fins a prat Sedís i el pedregós torrent Robinat. El creuem i aquí comença un fort pendent entre els arbres del serrat de la tosa amb el camí molt  mercat. Després de la forta pujada arribem a uns petits prats. Es un lloc ben bonic per fer una petita descans i contemplar les magnifiques muntanyes que ens envolten. Continuem pel camí  fins a trobar l'inici de la tartera de Gósol. El camí puja de forma continuada per entre les pedres soltes de la tartera. Els senyals blanc i groc ens acompanyen sempre. Al assolir l'enforcadura prenem un corriol cap a l'esquerra fins a trobar al cim del Pollegó Superior, punt més alt del Pedraforca a 2506metres. Des del cim gaudim de unes vistes panoràmica sobre la serra del cadí, la serra d'Ensija i la vall de Gósol.
La tornada la ferem pel mateix lloc per on hem pujat, cal estar atents i seguir correctament les marques.

Aprofito la avinentesa  per donar gràcies a la Ju que a part de ser la meva parella és la millor companya de cordada que podria tenir, i hem fa molta il.lusió i feliç poder compartir amb ella aquestes escapades per fer muntanya i gaudir del nostre temps lliure de la millor manera que ens podem imaginar!